Δευτέρα 17 Σεπτεμβρίου 2012

Φοβάμαι

   



Φοβάμαι τους ανθρώπους που εφτά χρόνια έκαναν πως δεν είχαν πάρει χαμπάρι
και μια ωραία μέρα μεσούντος κάποιου Ιουλίου
βγήκαν στις πλατίες με σημαιάκια
κραυγάζοντας ''δώστε την χούντα στον λαό''.
Φοβάμαι τους ανθρώπους που με καταλερωμένη την φωλιά
πασχίζουν τώρα να βρουν λεκέδες στη δική σου.
Φοβάμαι τους ανθρώπους που σου κλείναν την πόρτα
μην τυχόν και τους δώσεις κουπόνια και τώρα
τους βλέπεις στο Πολυτεχνείο να καταθέτουν γαρύφαλα και να δακρύζουν .
Φοβάμαι τους ανθρώπους που γέμιζαν τις ταβέρνες
και τα σπάζαν στα μπουζούκια κάθε βραδιά και τώρα τα ξανασπάζουν
όταν τους πιάνει το μεράκι της Φάραντούρη και έχουν και ''απόψεις''.
Φοβάμαι τους ανθρώπους που άλλαζαν πεζοδρόμιο όταν σε συναντούσαν
και τώρα σε λοιδορούν γιατί λέει δεν βαδίζεις στον ίσιο δρόμο.
Φοβάμαι , φοβάμαι πολλούς ανθρώπους.
Φέτος φοβήθηκα ακόμη περισσότερο.




     Αυτό το ''φοβάμαι'' έγραφε ο Μανώλης Αναγνωστάκης το 1983.  Μπορεί ο καθένας μας να αναρωτηθεί , τι θα έγραφε σήμερα ο μεγάλος μας ποιητής . Αν κάποιος από τους φόβους σας είναι ανακοινώσιμος και φαντάζομαι οι πιο πολλοί είναι , την έχει αυτή την χάρη ο φόβος, ως ανθρώπινος  και μας συμπεριλαμβάνει σχεδόν πάντα όλους , θα χαρώ πολύ να τον διαβάσω.



10 σχόλια:

  1. Φοβάμαι την άγνοια και το τεράστιο "εγώ", όταν συμμετέχουν στα κοινά!
    Γιούλη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Την ανεργία που θα απηλήσει την αξιοπρέπεια μου.
    Μιχάλης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Φοβάμαι πως χωρίς να το πολυκαταλαβαίνω μαθαίνω τα παιδιά μου, να συνηθίζουν να είναι θύματα. δεν ξέρω πως να πάψω να τους το μαθαίνω. Νιώθω βλέπεις η ίδια ένα τεράστιο θύμα , μιας αλυσίδας συστημάτων, θεωριών και σπέκουλας , που με ρουφούν.
    Ξένια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Φοβάμαι ότι με έχουν μάθει να φοβάμαι τις ικανότητες και τις δεξιότητες του νου μου και να μην αποφασίζω να πάρω τη ζωή μου στα χέρια μου. Αλλά να επιμένω πως δεν μπορώ να βρω δουλειά, όσο κι αν ψάξω. Έχω ψάξει τα αίτια της κοινωνικής απομόνωσης των πολιτών από τους πολιτικούς, αλλά είναι η ώρα να δω τους γύρω μου με αγάπη και να αποτοξινώσω τον εαυτό μου από τους φόβους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλή εβδομάδα, Ανν Λου, με υγεία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Φοβαμαι οτι θα χάσω την ελευθερία μου σε λίγο. Δεν θα μπορώ πια ούτε να γράψω , ούτε να πω, ούτε να τραγουδήσω , ούτε να φωτογραφίσω ό,τι θέλω. ΘΑ εξαρτάται απο αστάθμιτους παράγοντες και πάντως όχι από αυτύς που πτοέρχονται από τη Δημοκρατία και την ισότητα των πολιτών αυτού του πλανήτη.
    Ορφέας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Tα γηρατειά, τον θάνατο, τον χρόνο.όλα αυτά που με πηγαίνουν πιο κοντά στους μεγάλους αποχαιρετισμούς. όσο έχω τους ανθρώπους μου τριγύρω δεν με πονάει τίποταααααα , όλα τα άλλα παλεύονται. Αθάνατη ελληνική οικογένεια.
    Τζένη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Φοβάμαι πως μια μέρα δεν θα έχω να πληρώσω το νοίκι. Σύντομα. Πεζό αλλά αληθινό.
    Γιώργος- Γιάννα ( αιχμή)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Φοβάμαι την μοναξιά. Αυτή την μοναξιά που θα μας οδηγήσει να μιλάμε με τα ντουβαρια και αυτό όταν μας μένει στάλα διάθεση. Φοβάμαι, πως θα λιγοστεύουν όλο και περισσότερο αυτοί που θα μπορώ να συννενοηθή και ως απόλυτα μοναχικός και μόνος θα ξυπνάω μόνος μέχρι να κοιμηθούν και τα τελευταία μου όνειρα και αποφασίσω να μην τα αναζητήσω πια ποτέ.
    Αντώνης Α

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Φοβάμαι την στιγμή που δεν θα μπορώ να υπηρετήσω τα θέλω μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή